כך עושים זאת נכון: יום מסלול לבעלי MV אגוסטה בישראל

כך עושים זאת נכון: יום מסלול לבעלי MV אגוסטה בישראל

מסלול הקארטינג בבית שאן, 20 מבעלי אם.וי בישראל ועודד גביש אחד לומדים ונהנים – ומשכיבים
כשקבלתי את ההזמנה להשתתף ביום מסלול של MV אגוסטה קפצתי על המציאה. מעולם לא עליתי עם אופנוע על מסלול אספלט. ובוודאי שלא על פאר היצירה, הפרארי של האופנועים, את היבואן זכרתי לטובה כמפיק אירועים מושקעים..

אז הברזתי לחברי לרכיבות האנדורו של ימי שישי ושמתי פעמי לכיוון מסלול הקארטינג בבית שאן, בהתאם לאופיי הקדמתי קצת, מה שנתן לי את ההזדמנות לשמוע, ואח"כ גם לראות את אופנועי האגוסטה מכל הארץ מגיעים למסלול. מחזה מרהיב של צלילים ומראות, כאשר קשה להחליט איזה דגם הכי יפה. בעלי האגוסטה הם זן מיוחד, לאחר שרכבו על האופנועים עד למסלול, גילו שהאופנועים התלכלכו מעט מרסס המים שעל הכביש, נשלח נציג אשר קנה מגבונים והאופנועים נוקו כאילו לא עומדים לרכב עליהם במסלול ובסוף היום חזרה הביתה.

היה יום רכיבה מעלף, ירדתי מכל סשן עם מנת יתר של אדרנלין שהתבטאה ברעד ברגליים וחיוך שאי אפשר למחוק מהפרצוף. אחד הימים המסעירים שעברתי, אפשר להתמכר בקלות וחבל שחיכיתי כל כך הרבה שנים לעלות על מסלול אספלט.

התקבצו כ-20 בעלים ואופנועי אם.וי אגוסטה במגוון הדגמים המיובאים לישראל, לאחר כיבוד קל התחלנו את האימון.

ההדרכה בוצעה ע"י Racetrack והמדריכים שי לב ושגב דן. חולקנו לשלוש קבוצות כדי שהמסלול יהיה פנוי יחסית וכך גם התאפשר לנוח בין סשן לסשן. האימון כלל 4 סשנים.

סשן ראשון. רכיבה איטית אחרי המדריך אשר הציג בפנינו את האינטרפנטציה שלו לקו המהיר של המסלול. ואז לאט להגביר את הקצב. לאחר מכן תדריך והסבר על חשיבות המבט קדימה, ולהביט עם כל הראש ולא רק בזווית העין.

סשן שני. יצאנו בהתחלה רגלית למסלול עם המדריכים, לחלק האיטי והבעייתי ביותר, והלכנו את הקו הנכון ברגל תוך מבט קדימה. ומיד לאחר מכן חזרנו למסלול ברכיבה, להתאמן על מבט נכון קדימה, הגברת המהירות ונסיון שמירה על קו נכון ורכיבה זורמת. לאחר מכן תדריך על שינוי כיוון וכניסה לפניה, המטרה לשנות כיוון במהירות, להפיל את האופנוע לתוך הפניה בחדות ובמהירות לזווית הרצויה ואז להשאיר אותו שם עד סיום הפניה.

סשן שלישי. על הישורת במסלול פוזרו קונוסים קרובים. המטרה לעשות סללום ביניהם תוך אימון הפלת האופנוע לתוך הפניה, ובתום הישורת להמשיך את ההקפה תוך אימון על מבט קדימה.

סשן רביעי. רכיבה חופשית תוך שילוב כל שלמדנו כשהכל מתחבר להקפות מהירות, השכבות מהירות, החלקות כח, בלימות ועקיפות.

מבחינת האופנועים הלכתי מהרך לקשה. את שני הסשנים הראשונים רכבתי על הטוריזמו, אופנוע האדוונצ'ר שלהם. אופנוע שעליו אני מפנטז כבר זמן רב. מדהים כמה מהיר ויציב במסלול יכול להיות אופנוע כל כך נח. חזק מדוייק ולא מאיים.

את הסשן השלישי רכבתי על הסטרדלה. האינטרפנטציה של אגוסטה לסופרמוטו. מצאתי אותו נח לא פחות מהטוריזמו אבל חד יותר מדוייק יותר ואגרסיבי יותר. משרה אמון מוחלט ביכולות האופנוע. מתמסר ואילו סלחן.

את הסשן הרביעי עשיתי על הברוטלה. נייקד זריז ואגרסיבי. בדיוק על שימוש זה חשבו המהנדסים כשבנו אותו. אופנוע קצה עירום. תנוחת ישיבה נוחה אשר אינה מעמיסה עומס מיותר על הידיים אבל מאפשרת רכיבה ספורטיבית בלתי מתפשרת.

היה יום נפלא שלא ישכח במהרה. תודה רבה לכל מי שטרח סיבסד וארגן. גיליתי יבואן קטן של אופנועים מדהימים. יבואן אשר מכיר כל לקוח ולקוח ביחס אישי. שמשקיע בלקוחות גם לאחר הרכישה. מצדיק את מוניטין הפרארי של האופנועים שיצא לו.

השאר תגובה